-सन्तोष पोख्रेल
बिद्यार्थीलाई
सामाजिक अध्ययन विषयमा नियमित परियोजना कार्य गराउन कसरी सकिएला भन्ने विषयमा
गरिएको कार्यमूलक अनुसन्धान प्रतिवेदन
अनुसन्धानको पृष्ठभूमि :
विद्यार्थीहरुमा शिक्षकले दिएको परियोजनाकार्य सकेसम्म नगर्ने प्रवृत्ति
प्रायः कक्षाहरुमा देखिन्छ । शिक्षकहरु तथा अभिभावकहरुले जतिवेला पनि
विद्यार्थीलाई अल्छि भए, दिएको काम
कहिल्यै गर्दैनन् , घरमा कपी,
किताब पल्टाउँदैनन् भनेर विद्यार्थीलाई दोष
दिइरहेका हुन्छन् । तर विद्यार्थीलाई क्रियाकलापप्रति कति सक्रिय बनाउन सकिएको छ
भन्ने कुरातर्फ ध्यान दिँदैनन् । मलाई हाम्रो विद्यालयका कक्षा १०का विद्यार्थीले
परियोजना कार्य कत्तिको गर्छन् । कम गर्छन वा बढी गर्छन् भनेर थाहापाउने प्रयत्न गरें
तर धेरै शिक्षकका कक्षाहरुमा परियोजना कार्य
कम गर्ने समस्या रहेको पाएँ । यसै कुरालाई अध्ययनको विषय बनाएर अधिकांश
विद्यार्थीहरु परियोजना कार्य किन गर्दैनन् यस कुराको बारेमा कार्यमूलक अनुसन्धान
गर्ने चाहना बढ्यो र त्यसलाई नै कार्यमूलक अनुसन्धानको विषयवस्तु बनाएर अध्ययनको
काम सुरु गरें ।
समस्याको पहिचान :
मैले पढाउने विद्यालयको कक्षा १० को नेपाली माध्यमको सेक्सनमा जम्मा ४२ जना
विद्यार्थीहरु अध्ययनरत छन् । उक्त कक्षामा म चौथोे घण्टीमा सामाजिक अध्ययन विषय
पढाउछु । मैले राम्ररी याद गरिरहेको छु कि गत वर्ष पनि त्यही विद्यार्थीहरु कक्षा
९ मा हुँदा उनीहरु सबैले परियोजना कार्य
नगर्ने समस्या भोगीरहेको बारेमा म पूर्ण जानकार थिएँ । उनीहरुले परियोजना
कार्य किन नियमित रुपमा गर्दैनन् र
उनीहरुलाई कसरी नियमित गृहकार्य गर्ने बनाउन सकिन्छ भनि मैल कार्यमूलक अनुसन्धानको
प्रक्रिया सुरु गरेको हो ।
पहिलो चरण
योजना :
कक्षामा कतिजनासम्म विद्यार्थीले गृहकार्य बुझउँछन् त्यसको जानकारी लिने ।
क्रियाकलापः
पहिलो दिन विद्यार्थीलाई नियमित कक्षा सकिएपछि २ वटा प्रश्नहरु सेतोपाटीमा
लेखेर भोली त्यसको परियोजना कार्य अनिवार्य गरेर ल्याउन विद्यार्थीलाई निर्देशन
गरेँ । सबै विद्यार्थीहरुले प्रश्न कापीमा सारे र उक्त दिनको कक्षा सकियो ।
अवलोकन :
भोलीपल्ट कक्षामा पुगेपछि सबैको गृहकार्य अगाडी राख्न आग्रह गरे । सबैले कपी
अगाडी राखे तर ४२ जना विद्यार्थी मध्ये उपस्थित ३५ जनामा १० जनाले पूरै २ वटै
प्रश्नको कार्य गरेका ४ जनाले एउटा मात्र प्रश्नको परियोजना कार्य गरेको र बाँकीले
अघिल्लो दिन जति प्रश्न सारे त्यसभन्दा एक अक्षर पनि लेखेको पाइएन ।
प्रतिबिम्बिन:
पढाइमा जाँगर लगाउने राम्रो पढाइ भएका विद्यार्थीहरुले गृहकार्य गरेपनि पढाइमा
पछाडी भएका अन्य विद्यार्थीले गृहकार्यलाई कुनै महत्व नदिएको पाइयो ।
दोश्रो चरण
योजना :
विषयगत मूल्याँकन प्रक्रियाको बारेमा विद्यार्थीलाई प्रष्ट गराई परियोजना
कार्यका आधारमा उनीहरुको उपलब्धी मुल्याँकन हुने बारेमा जानकारी गराएर परियोजना
कार्र्यप्रतिको विद्यार्थीको आकर्षण बढ्छ वा बढ्दैन पत्ता लगाउने ।
क्रियाकलापः
भोलीपल्ट कक्षामा प्रवेश गरेपछि निम्न माध्यमिक कम्प्युटर विषयको मूल्याँकन
पद्दतीका बारेमा जानकारी गराएँ । ७५ प्रतिशत सैदान्तिक र२५ प्रतिशत प्रयोागात्मक
परीक्षा हुने त्यस मध्ये पनि हरेक विद्यार्थीले बुझाएको परियोजना कार्यको रेकर्डका
आधारमा प्रयोगात्मक मुल्याँकनको लागि रेजा प्राप्त गर्ने र सोही रेजाको माध्यमवाट
मूल्याँकनको प्रतिशतांक निकालिने कुरा जानकारी गराई अघिल्लो दिनको परियोजना कार्य
का आधारमा सबै विद्यार्थीले पाएका रेजाका बारेमा जानकारी गराए । यस पछि नियमित
कक्षा क्रियाकलाप गराई उक्त पाठको अभ्यास भोलिपल्ट पूरा गरेर ल्याउन निर्देशन दिएँ
।
अवलोकन :
भोलीपल्ट कक्षामा प्रवेश गरिसकेपछि अघिल्लो दिन झैं परियोजना कार्य देखाउन कपी
अगाडी राख्न आग्रह गरेँ । सबै विद्यार्थीहरुले दिइएको परियोजना कार्य पूरा गरेको
पाइयो । त्यसपछि मैले विद्यार्थीलाई प्रश्न गरेँ l हिजो
जम्मा १० जनाले मात्र गरेको गृहकार्य आज कसरी सबैलाई गर्ने उत्साह बढ्यो ? उनीहरुले उत्तर दिए l तपाईले कक्षा कार्य र परियोजना कार्यका आधारमा
हरेक परियोजना कार्य का लागि रेजा प्राप्त गर्ने र त्यही रेजाहरुका आधारमा वार्षिक
रुपमा मुल्याँकनको आधार हुने कुराले परियोजना कार्र्य नगर्दा परीक्षामा घाटा हुने
ठानेर जसरी पनि पूरा गर्यौं ।
प्रतिबिम्बन :
परियोजना कार्य नगर्नुमा विद्यार्थीमा कुनै उत्प्रेरणा दिन नसक्नु हो ।
सकारात्मक पुनर्बलले विद्यार्थीमा उत्प्रेरणा बढाउँछ र उनीहरुको सक्रियता बढाउँछ ।
निश्कर्ष :
सबै विद्यार्थीले नियमित रुपमा परियोजना कार्य गर्दैनन् । उनीहरुलाई कसरी
नियमित गृकार्य गर्ने अवस्थामा लैजान सकिन्छ भन्ने विषयमा कार्यमूलक अनुसन्धानलाई
अगाडी बढाउँदा दोश्रो चरणमा आइपुग्दा अवस्थामा सुधार भएकोले मैले अनुसन्धानको
चरणलाई अन्त्य गरेँ । यो अनुसन्धानले विद्यार्थीमा काम गर भन्ने निर्देशन दिने तर
गरेमा त्यसको प्रत्यक्ष उपलब्धी के हुने भन्ने बारेमा निश्चित नहुँदा उनीहरु
क्रियाकलापप्रति आकर्षित हुँदैनन् भन्ने कुरालाई पुष्टि गरेको छ । मानिस तत्कालको
प्रतिफलका लागि पहिला अग्रसर हुन्छ । त्यसैले जतिसक्दो छिटै कामको उपलब्धी देखिने
गरी क्रियाकलाप गर्न प्रेत्साहित गर्न सके बालबालिका क्रियाकलापमुखी बन्नसक्छन्
भन्ने महसुस भयो ।
सन्तोष पोख्रेल
मा.शि.तृतीय
आदर्श मा.वि. विराटनगर
No comments:
Post a Comment